2e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van fam Schoot - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van fam Schoot - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg fam

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Ik was al vroeg wakker. Kwam waarschijnlijk door het tijdverschil. Wel lekker veslapen. Ondanks de herrie door de airco. Na het douchen op zoek gegaan naar ontbijt. Bij een supermarktje om de hoek. Ik moet goed zoeken. Ik kon de broodjes niet vinden en ook geen beleg. Ik zag wel dat Amerikanen anders ontbijten. Ze tappen zelf een bekker met koffie en zoeken een zoet broodje uit. Betalen en lopen al etend en drinkend de winkel uit. Moet ik morgen ook maar eens proberen. Als Bas tenminste mee wil. Na het ontbijt met zelf gezette koffie en meegenomen thee naar de metro. Eerst op zoek naar onze NY pass. Die moeten we opnalen aan de rand van central park. Helaas reed de metro 2 stations te ver door. Dus we moesten terug. Blijkbaar moet je het buitenste spoor nemen om bij ieder station te kunnen stoppen. Ook de zoektocht naar het bureau waar we de NY pass op kunnen halen verloopt nietvlekkeloos. We lopen de verkeerde kant uit en moeten terug. Als we de pass hebben eerst nog een koffie bedronken. Heerlijk! Ons eerste bezoek gaat naar Madamme Tussaud. We komen langs veel bekende Amerikaanse sterren. Ik ga op de foto met president Clintonen met Barak Obama. Leuk vermaak alleen de beelden van de Beatles lijken niet op de echte. Daarna vervolgd onze dag zich richting Rockefeller centre. Eerst tot of the Rocks. Mooi uitzicht. Het zicht wordt beperkt door vocht in de lucht. Daarna krijgen we een rondleiding door het rockefeller complex. Zowel de binnenkant als buitenkant. Bas en ik zijn de enige die worden rondgeleid. Dus we nebben een prive gids. Het legt het goed uit. Maakt grapjes. Al met al een mooie rondleiding. Daarna hebben we een tour door de radia music hall gedaan. Een onderdeel van Rockefeller centre. De zaal en entree waren in art deco stijl. Ze waren zeer imposant. Daarna iets gegeten. Na het eten naar het empire state building gegaan. Het was ondertussen avond. Vanuit observation deck prachtige fotos van manhantan gemaakt. Prachtige verlicht. Op de 2e verdieping nog een simulatie lucht over NY gemaakt. Wel aardig maar een beetje outdated. Daarna naar het Hotel. Ik zit nu aan een Guinness. Die ik in dezelfde super markt als vanochtend heb gekocht. NY is the city that never sleeps.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York 2015

Bezoek New York gevolgd door een rondreis door Oost Amerika.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2015

17e dag

11 Augustus 2015

16e dag

10 Augustus 2015

15e dag

09 Augustus 2015

14e dag

09 Augustus 2015

13e dag
fam

Actief sinds 22 Juni 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 7289

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 13 Augustus 2015

New York 2015

22 Juni 2013 - 31 December 2013

rondreis Amerika

22 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: